Thursday, February 3, 2011

kuku oh kuku...

Salam!

beberapa hari ni aku suka memerhati kan kuku orang. sedang asyik duduk-duduk ushar-ushar orang aku suka tengok kuku-kuku diorang je. bagi aku cara mudah nak tengok orang tu pembersih atau pengotor adalah melalui penglihatan dan pengamatan aku terhadap kuku-kuku mereka. kalau simpan kuku panjang tapi bersih takpe jugak. ni penuh dengan taik kekotoran hitam-hitam. wekkkk. wekkkkk. muntah!


kuku pink. wahahaha

Ini tips untuk penjagaan kuku terutamanya bagi si pemalas jaga kuku.


* Selalu memotong kuku dan membuang bahagian yang tidak perlu.
* Selalu membersihkan kuku dengan merendamkan dalam air suam.
* Jangan potong kuku terlalu pendek. (nanti sakit)
* Elakkan mengorek menggunakan kuku.
* Elakkan menggaru dengan terlalu kuat.
* Elakkan selalu menukar warna kuku.
* Minum banyak air.
* Gunakan pelembap.


6 comments:

Atok Moden said...

ape kene mngene aku ngn kuku plak??ko nk ckp kuku aku bersih kan,kan,kan????hahahahahahaha

Atok Moden said...

ape kene mngene aku ngn kuku plak???ko nk ckp kuku aku bersih kan,kan,kan???hahahahahahahaha

sara saranghae said...

ehe!!!!k0men smpi 2 kali seyh...

diejaija said...

nice info..huhuhu..cantek nye kuku sara..

sara saranghae said...

min chi:hahahah...

diejaija said...

sara:wat la kuku cm tuh...huhuhu..gih wat pedicure..huhuhu